måndag 13 februari 2017

NÄR VI MÖTTES

Bildresultat för När vi möttes

Glöm Romeo och Julia, Tristan och Isolde och  Bella och Edward. Det nya kärleksparet är Tessa och Hardin. De är varandras motsatser, men dras till varandra som av en osynlig magnet. 

Tessa: duktig i skolan, fast förhållande, dotter till en väl ansedd och förmögen, men frånskild kvinna som bara vill sin dotters bästa.

Hardin: tatuerad, piercad och svartklädd och en bråkstake som verkar njuta av att slåss.
De har ingenting gemensamt. Ändå kan de inte hålla sig borta från varandra. 

Deras första möte sker i dörröppningen till Tessas nya studentrum, dit hon kommer i sällskap av sin mamma och sin pojkvän Noah. I rummet befinner sig hennes nya rumskompis, Steph och två killar, varav en är Hardin.
Jag väntar på att han ska presentera sig som hans vän gjorde, men han förblir tyst, himlar irriterat med ögonen och tar fram en mobil ur fickan på de tajta, svarta jeansen. Han är definitivt inte lika vänlig som Steph och Nate, men han är ändå mer fascinerande, det är något hos honom som gör det svårt att sluta betrakta hans ansikte. Jag är vagt medveten om Noahs blickar på mig innan jag till slut tittar ner och låtsas att jag bara stirrade för att jag var chockad. För det var väl därför, eller?
"Vi ses, Tessa", säger Nate innan de försvinner. Jag andas ut. Att kalla de senaste minuterna obekväma vore en underdrift. 
"Du ska ha ett nytt rum!" ryter min mor så fort dörren har slagit igen. (sidan 16)
NÄR VI MÖTTES har alla ingredienser för en riktigt bra kärlekshistoria. Språket är ungdomligt och det är lätt att ryckas med i storyn. Om du gillar boken så finns det ytterligare tre delar.

En varm rekommendation nu inför ALLA HJÄRTANS DAG!

170213 Maria Bohlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar